Followers

iklan..iklan......

Tuesday, September 7, 2010

Raja oh Raja........

Malam Jumaat lepas, pergi menghantar dua orang pelajar khas ke stesen bas Pasir Gudang untuk pulang beraya di Kuala Terengganu dan Perlis. Bimbang nak lepaskan mereka pulang sendirian tambahan pula masih lagi dalam semester satu, belum cerdik lagi dengan selok belok Pasir Gudang mahupun Johor Bahru. Bila dah jadi mak angkat ni (penasihat akademik), nampaknya banyak perkara yang perlu diambil perhatian lebih-lebih lagi melibatkan pelajar khas. Bukan setakat mendaftarkan kursus di PMIS atau urusan-urusan lain berkaitan akademik, malah kebajikan, masalah peribadi dan keluarga pun kena ambil tahu. Apa-apa hal, PA juga yang dicari. Nak mintak cuti PA, pelajar tak datang kelas  pun PA kena cari dan macam-macam lagilah.Kadang-kadang naik kelakar pun ada, nak marah pun ada. tak tahulah kalau ada mana-mana IPTA lain yang melakukan tindakan seperti yang dipraktikkkan di Polteknik. Rasanya sistem yang diamalkan mengalahkan sistem pendidikan di peringkat sekolah rendah....Kamilah pensyarah, kamilah PA, kamilah tukang buat surat, hantar surat,dan hampir semua hal perlu diketahui....alahai...

Berbalik pada cerita hantar student tadi, sedang elok je kami sampai di Komplek Pasir Gudang jam 9.00 malam. ternampak Suzana yang bekerja dengan koperasi PJB. Nampaknya sedang berhubung dengan seseorang menerusi teefon bimbit. Pergilah menegur dia,rupanya dia datang berdua dengan Lin, hantar Raja Rostam, pelajar kelasku. La....ingatkan si Raja ni dah sampai kampung, rupanya baru nak balik!!!!! al-kisahnya dia tertinggal bas!! Janji pagi Khamis pukul 7 tunggu kat parking depan poli, dia santak tertidur rupanya. Muka dah sedih x nak balik asrama, dengan bawak beg2 beso sampai 3  buah beg, buat le muka ala2 kesian...hish Raja ni......

Nasib baiklah Su ngan Lin nak tolong carikan tiket baru. Memang rezeki dialah nak dapat tiket untuk balik beraya. Kalau tak oh Raja........alahai....ko duduklah berhari raya di Pasir Gudang....maunya mak ayah dia datang ambik dia kat sini.....Raja...Raja...