Followers

Thursday, August 2, 2012

Isi hati anak....

Pagi-pagi lepas selesai uruskan anak-anak ke sekolah, rutin biasa mengemas rumah. Dah pandailah sikit nak rasa rimas kalau rumah berselerak. Dulu semuanya encik suami yang buat, sekarang bak kata seorang sahabat...."baru dapat hidayah"....naik semak mata tengok rumah bersepah. Nampaknya naluri kewanitaanku sudah mula menebal....eceh...ceh..ceh....Kemas punya kemas, ternampak sehelai kertas A4 dilipat dua. Tajuknya "For my family" dengan tulisan pen merah. Teruja juga mahu melihat isi kandungannya.

Ha...nak sangat tengok kan. Berjujai air mata yang keluar apabila menyaksikan hasil tulisan anak sulung. Terlihat jelas keikhlasannya. Budak 8 tahun, apalah sangat yang dia tahu tapi melihatkan ayat-ayat yang ditulis membuatkan saya terkedu, tidak mampu berkaa apa-apa. Kalaulah anak saya ada ketika saya membaca kertas itu, sah saya akan berikan dia pelukan kasih sayang....anak-anak cukup suka kalau ditawarkan pelukan kasih sayang atau suapan kasih sayang. Berebut-rebut mahukan tindakan yang berakhir dengan kasih sayang.

Inilah hasil rasa hati Amirul Rahimi yang membikin air mata saya berlinangan....

No comments:

Post a Comment