Followers

Monday, October 15, 2012

Semakin mendesak.....

Assalamualaikum, salam sejahtera.....

Bila mana buat pertama kali saya bercerita mengenai perjalanan dalam "Positive Head Development" yang benar-benar menguji. Ada kalanya saya berasa saya berada di landasan yang betul. Ada kalanya saya rasa yang saya jauh tersasar. Ada ketikanya juga saya rasa yang saya nyenyak dibuai mimpi akibat lena yang panjang. Kadang-kadang tidak tahu sebenarnya di mana saya bermula, apatah lagi menentukan di mana saya sedang berdiri. Itu belum lagi membayangkan tatkala sudah berada di puncak.

Masih jauh lagi perjalanan saya. Hambatan waktu serta tanggungjawab sebagai isteri dan ibu kepada dua anak tipikal dan seorang anak istimewa, ada ketikanya membuatkan saya hilang sabar. Ada kalanya terkeluar juga keluhan yang tidak disengajakan. Ada juga masanya saya tahu untuk berasa letih. Tubuh badan meminta untuk rehat. Minda apatah lagi. Semakin banyak rasanya yang perlu difikirkan. Perjalanan saya baru sahaja bermula, masih jauh untuk sampai di pertengahan apatah lagi untuk tiba di penghujung garisan.

Masih ada banyak anak tangga yang perlu saya daki. Masih banyak lagi cabaran yang menanti yang mungkin menguji kekuatan diri dan semangat yang turun naik ibarat roller coaster. Ketika hati sudah mula berasa tidak tenang....

Orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingat Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah  hati menjadi tenteram. (al-Ra`d:28).....

No comments:

Post a Comment