Followers

Monday, December 10, 2012

Harijadi puteri satu-satunya....

Assalamualaikum

Entri kali ini berkisar tentang aktiviti yang dilaksanakan pada setengah hari pertama hari ini. Selepas bersarapan bersama putera puteri kesayangan dan suami tercinta, hari ini saya mengambil alih tugas yang biasanya dilakukan encik suami sejak dua tahun lalu iaitu, beli buku sekolah anak-anak. Selalunya saya tahu semua buku dan alatan sekolah sudah lengkap, bahagian saya ialah tolong menolong menyampul buku teks sahaja. Hari ini saya perlu mengambil tanggungjawab itu kerana encik suami ada tugasan lain yang lebih penting. Barulah tahu, merengkek bawak buku sekolah anak-anak, berpeluh-peluh!!!!

Hari ini juga adalah hari yang istimewa kerana puteri satu-satunya menyambut ulang tahun kelahiran ke-7. Lazimnya kami hanya mengagihkan makanan kepada kanak-kanak di sekitar rumah pengasuhnya, tak adalah buat majlis gah pun, kongsi-kongsikan makanan tanda syukur sahaja. Anak dara request untuk beli kek angry bird...Jadi, aktiviti mama lepas beli buku sekolah ialah menuju ke TESCO untuk cari kek angry bird sebagaimana dihajatkan.

Memandangkan jam di tangan baru melepasi angka sepuluh, mama singgah dulu di Book Talk untuk cari hadiah sang puteri. Puteri ni memang suka buku...cari punya cari, jumpalah dua buku yang sangat sesuai dijadikan hadiah.

i. Buku 12 koleksi cerita haiwan dalam Al-Quran
ii. Buku khusyuknya solat: Insiklomini solat perempuan...

Dah dapat buku ni, barulah mama ke TESCO cari kek...mujur ada satu lagi je tinggal kek angry bird tu. Sayangnya bila dah sampai ke tangan 'birthday girl', lain pula yang dikatakannya. "Bukan yang ini ma...adik nak yang bentuk angry bird tu, yang ada muncung dia tu...", sambil memuncungkan mulut sebiji macam muncung angry bird......Nak buat macam mana, hanya itu yang ada, syukur....syukur..saya mengingatkan.

Sambut harijadi di rumah pengasuh, biasalah..itulah rumah yang memang selalu si puteri berada saban hari. Meraikan bersama keluarga ibunya dan adik beradik yang lain serta adik jagaan di bawah pengasuh yang sama. Walaupun tak banyak gambar, cukuplah sebagai bukti kasih sayang mama dan ayah...

salah ejaanlah pulak....sepatutnya Amira Sofiyah...

anak dara yang semakin membesar dan sihat, makin manja....

alamak, ada mamalah pulak....

senyumannya bisa melunturkan hati yang marah tapi manjanya....aduhai.......

Buat puteriku Amira Sofiyah binti Ruzaini,
Selamat Ulangtahun Kelahiran ke-7 sayang mama dan ayah.......
Semoga menjadi anak yang solehah,
Rajin solat,
Menghormati mama, ayah, ibu, dan abah.....
Rajin belajar,
Kurangkan jeritan yang boleh bikin gegendang telinga mahu pecah.....
Sihat selalu dan sentiasa membahagiakan insan-insan di sekelilingmu......
SAYANG KAMU!!!!!!!

No comments:

Post a Comment