Followers

Monday, June 2, 2014

Sebuah Anniversary......

Assalamualaikum

Menginjak hari kedua bulan Jun, pertengahan tahun 2014. Maknanya sudah 2 hari melepasi sambutan ulang tahun perkahwinan kami yang ke 11. Baru berkesempatan mahu mencoret. Seperti biasa...lazimnya sambutan kami sambut berdua dengan makan berdua. Kali ini kena pula cuti sekolah. Kebetulan ada pula jemputan kenduri sahabat di Batu Pahat. Haruslah tak akan ada sambutan sangat meskipun hanya untuk makan-makan. Namun begitu, sempatlah menempah kek yang rasanya sempat dipotong pada sebelah malam saja.

11 tahun perkahwinan. Alhamdulillah dikurniakan 3 orang penyejuk hati meskipun boleh kata berperang setiap hari. Dikurniakan seorang suami yang sangat sederhana dan tak romantik. Kenalah terima seadanya. Nak kata bahagia sentiasa, menipulah namanya. Mana ada perkahwinan yang setiap masa disulami bahagia atau bunga-bunga cinta. Pasti ada juga tercuit, bermasam muka, bertepuk tampar malah ada ketikanya tak berbicara. Itu lumrah berkeluarga. Saya rasa semua yang melalui alam rumahtangga akan melalui fasa yang sama. Cuma keserasian dan pengertian tu yang lebih utama, memberi dan menerima, saling mengalah dan menerima pasangan seadanya....insyaallah hubungan kekal terpelihara.

Ok...back to the story...pada hari anniversary...kami bertolak ke Batu Pahat sudah tengahari. Tersangkut pula dalam kesesakan jalan raya almost 25km!!! Seharusnya perjalanan dua jam menjadi hampir 4 jam! Semua dah penat, emosi pun dah bercampur-campur. Hendak patah balik dah alang-alang, maka teruskan perjalanan kerana dah alang-alang juga. Sempat hadir di majlis perkahwinan sahabat selama setengah jam, kemudian kami bertolak pulang. Dalam pada itu sempatlah saya naik status tentang hari anniversary! Kebetulan, jiran lama kami pun punya tarikh anniversary yang sama dan punya cerita tersendiri tentang anniversary kali ini. Kebetulan saya tempah kek, jadi kami pun plan sambut sama-sama. Lagi pula kami pun dah lama tak berjumpa. Elok sangatlah...sambil sambut, sambil encik-encik suami tonton game Felda United vs Kelantan untuk tentukan team mana ke Final.

Ok...sampai saja di rumah dah maghrib...tak tunggu lamalah...selesai apa yang patut, kami terus ke rumah jiran lama dan sambut di sana. Alhamdulillah!! Mereka siap standbykan makanan. Kami memang tak sedia apalah....rezeki kami boleh sambut double couple anniversary tahun ni. Bak kata Lin yang saya dah anggap macam adik...tidaklah aku pandang dia, dia pandang aku....hehehehe. Kali ini sambut bersama anak-anak juga.

Selamat Ulang Tahun ke 11 bagi kami dan ke....bagi Ikhwan dan Lin...

Inilah Cikgu Ikhwan dan Cikgu Lin...

Yang ini Su dan Zaini...ekekeke

Pertama kalilah kami dapat sambut selain berdua. Tapi taklah sambut beria sangat sebab kejap-kejap dah berlari ke depan tv...kejap lagi dengar bunyi..."GOL!!!!"... Mak-mak je yang setia stay di meja makan meneruskan sesi bersembang.....paling tidak bila sambut sama-sama...adalah juga kawan nak kongsi cerita perkembangan masing-masing. Alhamdulillah walaupun dah tak berjiran..silaturrahim masih dijaga baik...

Kali ini Kelantan kalah di tangan Felda United. Oleh kerana saya mengikuti laman dinding muka buku "Sultan Melaka"...nampaknya kali ni jugak Sultan Melaka tak dapat nak pecahkan rekod nak tengok team Kelantan ke final. Semua team yang disokong kalah secara konsisten dan semoga semuanya dapat keluar dari kegelapan....hahahaha memang lawak kalau baca wall Sultan Melaka tu. BACA BOLEH...KOMEN JANGAN!!! 

Celebrating anniversary in unexpexted planning...memang cool. MEMANG OHSEMM!! SEMOGA KEBAHAGIAAN YANG DIBERIKAN SEHINGGA HARI INI AKAN TERUS BERKEKALAN. SEMOGA KAMI SEMUA SENTIASA DI BAWAH PERLINDUNGAN DAN KASIH SAYANGNYA HINGGA KE SYURGANYA.....

No comments:

Post a Comment