Followers

Thursday, September 8, 2011

Suka....suka..suka....terima kasih cikgu Ain......

Malam semalam hati tergerak nak telefon seorang member yang sama-sama berkongsi kelas untuk mengajar pagi ni. Saja nak pastikan ada ke tidak dia pagi ni. Kalau ada, logo ati den...Kalau dia tak ada, cuak kepala lutut nak mengadap budak-budak dalam kelas nanti. Mana tidaknya? udahnya awak tu bukan orang bidang, kena mengajar subjek bidang. Nak pergi kursus pun asyik le isu bidang dengan bukan bidang yang menjadi halangan. Senang cerita, sengaja taknak bagi peluang pergi sebab tak ada faedahnya kan orang bukan bidang sibuk-sibuk nak belajar...........hmmm...ada aku kesah sekarang????

Mujurlah member tu kata dia akan ada pagi ni. Fuh...fuh..kembang kempis perut ni memikirkan kalaulah dia tak ada. Mau rasanya kelas tu dibatalkan gara-gara cikgu yang tak kompeten. Kan ke kesian dengan anak murid....Masuk je kelas tu, student dah siapkan latihan yang asas-asas. Kalau setakat senang-senang bolehlah ajar tapi bila dah masuk part yang agak berbelit, mau ting tong toing jugak kepala nak menerangkan pada pelajar-pelajar yang tidak mendengar. Sambil-sambil memberikan latihan, aku pun duduk dan mula bermain kertas. Seronoklah pulak..............mula-mula takut-takut, lama-lama seronok. Main-main gunting kertas, tampal-tampal..terus terfikir nak lengkapkan fail pola pakaian yang dah dikumpul sejak bertahun-tahun sejak mula kena mengajar pola pakaian. Dapatlah 5 latihan setelah berguru, alhamdulillah....sangat mengujakan...suka!...suka!!!!

Ni ada masa senggang sikit ingat nak sambung latihan dalam kelas nanti, jadi bolehlah bersedia untuk kelas minggu depan. Sekurang-kurangnya bila pelajar masuk, cikgunya dah bersedia dengan jawapan dan kaedah membuat manipulasi lisu. Macam tak percaya dapat belajar sesuatu yang mulanya dianggap susah tapi berkat sabarnya mak guru yang mengajar, alhamdulillah...Terima kasihlah Cikgu Ain!!!!hehehehehehehe...

No comments:

Post a Comment