Followers

Tuesday, April 17, 2012

Rindukan si 'copong'...

Hari ni keseorangan menguruskan dua temujanji Aiman Haziq di HSI, di klinik rehab dan temujanji dental. Hati ni membuak-buak nak balik cepat, nak ke poli sebab anak-anak khas pekak JRKV akan berkonvo hari ni. Urusan selesai hampir pukul 12. Keluar dari HSI pukul 12, mujurlah jalan tak jem. Pukul 12.20 dah sampai poli. Uhuk....uhuk..konvo dah habis........Harap-haraplah dapat jumpa mana-mana student....akhirnya hanya jumpa beberapa orang sahaja.

Inilah kali pertama konvo tanpa saya....hukhukhuk.....macamlah penting sangat kan...Belum sampai setengah tahun tinggalkan poli, dah mengelitik nak join konvo. Dasar tidak sedar diri!!!hikhikhik......Mau tidak....rindu kat si copong dah ni.....Rasanya tau ke apa si copong tu? Abby Fana suka sangat pakai gelaran ni bila ambil alih konti. Kalaulah masih berada di poli, mungkin hari ini saya akan berada di dalam dewan, dan mungkin juga saya adalah orang yang paling berbangga bila dapat mengumumkan Anugerah Pengarah yang disandang oleh dua pelajar pekak yang pernah berada di bawah pengurusan saya dan menjadi anak-anak angkat secara tidak rasmi....Mungkin juga air mata saya akan menitik tatkala membaca biodata mereka. Mungkin juga saya terpaksa menyeka air mata yang gugur sebagaimana bangganya ibu bapa mereka terhadap kejayaan mereka. Bukan mereka sahaja, malah kepada semua ibu bapa anak-anak ini, pastinya akan berasa bangga melihat anak-anak mereka naik ke pentas dan menerima skrol masing-masing. 

Sebab itulah saya katakan saya rindukan si copong....si coponglah yang selalu bantu saya untuk memberikan maklumat kepada orang ramai. Si copong itu sungguh dekat dengan jiwa saya. Sukar saya nak bayangkan kosongnya jiwa saya bila tidak dekat dengan si copong dalam tempoh tiga tahun ini. Terpaksalah buat-buat gaya bermain dengan si copong menggunakan botol 100 plus....hihihi....Pasti saya akan rindukan saat-saat berkongsi si copong....eh tak pernah...copong masing-masing...,berkongsi rostrum je dengan partner yang selalu membuatkan saya berasakan diri saya kerdil apabila berdiri di sampingnya. Masa tu jelah nak rasa diri ini kecik. Tapi tadi dah ada juga yang kata saya kecik sikit daripada orang lain. Muahahahaha...motivasi tu tapi nak kecik lagi kufikir berjuta kali.........

Mungkin selepas tiga tahun, copong itu dah tak sudi nak menerima suara yang bakal berkumandang melaluinya. Lagipun dah ramai bakat-bakat baru, pelapis yang berjaya digilap untuk menggantikan posisi si penguasa copong ni. Dah tiba masanya untuk yang senior berundur...tak reti-reti? Orang pun dah jemu dah mendengar alunan rima yang sama...sesekali mahu juga mendengar irama yang malar segar kata orang-orang yang pandai berpuitis...tak apalah copong.....nak buat macam mana, selepas ini agaknya kau dah tidak sesuai hendak menjadi teman karibku lagi....uhuks....uhuks....





No comments:

Post a Comment