Followers

Sunday, September 27, 2009

Aidilfitri 2009

Lama rasanya tidak menulis sebarang entri di dalam blog ini. Maklumlah, dekat-dekat nak raya, macam-macam agenda lain yang menjadi fokus. Betapa kita ini acap kali leka dan terlupa. Kehangatan aidilfitri seakan mengikis momentum Ramadhan yang belum pun menyembunyikan diri.


Alhamdulillah aku masih diberi kesempatan melalui Ramadhan Al-Mubarak tahun ini dan menyambut Aidilfitri bersama insan-insan tersayang.


Pulang ke kampung sehari sebelum Aidilfitri. Melalui lebuhraya E22 yang baru sahaja dibuka dan tidak dikenakan bayaran tol selama sebulan. Agak sunyi namun dapat lari daripada kesesakan jalan raya.


Usai bermaafan di pagi Aidlfitri, berbondong-bondong ke kedai foto untuk mengambil gambar keluarga.






Bertemakan warna ungu bagi raya 2009.




Hari kedua di rumah sendiri. Alhamdulillah, dapatlah mengunjungi rumah saudara mara setelah tahun lepas tidak beraya ke mana.Anak-anak pula seronok berjumpa sepupu-sepupu dan bermain bunga api tatkala bulan memunculkan diri.


Bermain bunga api...seperti kenangan zaman kanak-kanakku...



Seronok...





Hari berikutnya anak-anakku mendapat inspirasi baru. Duduk memancing di kolam milik abah. Dapat juga hasilnya. Inilah pelapisku.hahahaha.........
Di kolam ikan sebelah rumah. Dua hari berturut-turut anak-anakku ketagih memancing. Haru..........
Akhirnya pulang ke rumah kerana cuti hampir tamat. Mula menyiapkan diri untuk kembali bekerja sebagai sumber manusia yang berperanan menjalankan tugas yang diamanahkan. Semoga terus diberi kekuatan untuk meneruskan perjuangan yang belum selesai....

No comments:

Post a Comment