Followers

Tuesday, December 29, 2009

Dunia baru

Aku membayangkan sesuatu hari ini,
Dunia baru yang bakal aku tempuhi,
Mungkin penuh liku,
Mungkin berceracak onak duri,
Mungkin juga ada sinar menanti,
Aku masih lagi tidak pasti.

Aku melihat sekelilingku,
Muka-muka yang telah sebati dengan diriku,
Di depanku dia yang aku kenali,
Di belakangku teman yang sentiasa ceria menanti,
Di sisiku bukan asing lagi,
Aku betah di sini,
Dalam suasana baru yang pasti serasi.

Kalaulah aku bukan di sini,
Entah di mana tapakku berdiri,
Di sana menunggu di sini menanti,
Bilakah aku kembali ke lubuk ini,
Tempat aku mengenal erti sahabat sejati,
Titik di mana aku mencari kekuatan diri,
Mungkin noktahnya bukan di sini,
Namun aku terus berlari,
Mengejar pelangi mewarnai hari.

Dunia ini dunia yang bukan lagi sepi,
Terlalu luas untuk aku terokai,
Terlalu besar ruang untuk terus berpaksi,
Aku bukan yang dulu seenaknya dibuli,
Pengalaman mengajarku erti kehidupan ini,
Kedewasaan  membenihkan kecekalan pasti,
Aku akan terus berjuang di sini.

No comments:

Post a Comment