Followers

Wednesday, March 6, 2013

Alhamdulillah!!!!!

Assalamualaikum dan salam sejatera....

Hari ini 6 Mac 2013. Ini bermakna, sudah 35 tahun Allah kurniakan nikmat umur yang panjang sebagai pinjamanNya kepada saya. Buat pertama kalinya selepas berkahwin, tak ada ucapan selamat hari lahir yang saya terima daripada encik suami mahupun anak-anak. Hanya adik bongsu yang mengucapkan selamat hari lahir pada awal pagi. Terima kasih ye!!!! Langsung tak ada perasaan marah, sedih, mahupun kecewa kerana saya tahu bukannya encik suami tak ingat, tapi saya sendiri mengambil pendekatan tak kisah. Buat pertama kalinya juga saya rasakan yang saya takut apabila usia menginjak tua dari setahun ke setahun. Biasanya orang meraikan sambutan hari jadi kerana bersyukur dipanjangkan usia, sebaliknya saya tidak menyambutnya kali ini bukan kerana tidak bersyukur, malah tetap memanjatkan syukur atas sebab yang sama. Bezanya kali ini, semakin meningkat usia, semakin dekat kematian menghampiri dan saya belum bersedia daripada banyak aspek. Semakin pendek pula usia saya rasakan. Entah sampai bila dapat merasa nikmat pinjaman umur ini. Mudah-mudahan masih diberikan kesempatan pinjaman umur dan dapat melihat anak-anak membesar, bekerja dan berkahwin..Aamiiinnnnn.......

Tiada sambutan langsung dengan memotong kek atau sebagainya. Sesen pun tidak dikeluarkan sempena tarikh kelahiran saya hari ini yang menandakan saya telah lahir pada 35 tahun yang dahulu. Malah hari ini saya penuhi dengan menghadap muka komputer setengah hari dan pada sebelah petang pula berada di hospital untuk sesi fisioterapi anak syurga saya. Itulah rutin setiap bulan. Lebih membahagiakan apabila anak syurga saya berjaya berdiri di standing frame lebih kurang 20 minit dan tidak menangis sepanjang sesi. Sangat membahagia dan mendamaikan dan itu boleh jadi hadiah yang sangat bermakna buat saya.

Semalam juga saya menerima khabar sahabat baik saya selamat menimang cahaya mata ketiga, satu-satunya puteri yang mewarnai hadirnya hero-hero dalam kehidupan mereka sekeluarga. Kalau sang puteri lahir pada hari ini, pasti kami berkongsi sambutan hari lahir. Itu juga hadiah yang indah buat saya. Sahabat baik sejak di zaman universiti dan masih lagi bersahabat hingga ke detik ini. Tahniah buatmu sahabat!!!!!Mohd Fauzi dan isteri, Irfan Idayu. Alhamdulillah, perkara yang baik-baik hadir dalam perjalanan hidup saya. Saya dikurniakan suami dan anak-anak yang membahagiakan. Dugaan yang datang adalah ujian yang mahu menguji sejauh mana saya redha dan berlapang dada dengan ujianNya. In sha Allah, berlapang dada itu adalah ubat yang mujarab.....

Semoga Allah memberikan keberkatan umur kepada saya. Semoga saya terus dapat memberikan yang terbaik kepada insan-insan di sekeliling saya. Alhamdulillah,syukur padaMu Ya Allah di atas kurniaMu menerusi pinjaman usia sehingga pada waktu dan ketikanya dipanggil bertemuMu...

No comments:

Post a Comment