Followers

Monday, March 11, 2013

Kalau hati dah suka....

Assalamualaikum, salam sejahtera..........

Alhamdulillah, masih diberikan kesempatan untuk bernafas dan meminjam segala nikmat dunia yang sementara. Hmmm...hari ni just nak share pasal kesukaan atau hobi. Tapi bukan hobi saya. Nak tau hobi saya? saya pun tak tau apa sebenarnya hobi saya. Boleh gitu? Perkongsian pasal hobi encik suami. Encik suami memang seorang yang suka rumahnya kelihatan kemas. Jadi bab kemas mengemas serah pada encik suami. Itu yang pertama. Kedua, dia memang suka ikan. Dek kerana sukanya pada ikan, sanggup dia membuat akuarium yang boleh diletakkan di dinding. Hasilnya menjadi dan saya pun suka. Kemas dan teliti. Kemudian, dia berjinak-jinak dengan arowana. Memanglah orang kata peminat arowana ni orang yang berduit tapi tak semestinya. Encik suami tunggu bila ada rezeki lebih, barulah beli ikan kesukaannya. Sekarang ni ada seekor je pun arowana yang dibela dari saiznya kecil hingga dah besar macam yang ada ni. Maka bertambahlah akuarium dalam syurga kami yang tak berapa nak besar macam orang lain tapi saya tetap suka. Seronok bila ada ikan dalam rumah. Time tension boleh jugak tumpang tengok...........sambil lepak-lepak kat kusyen, sambil layan arowana yang berenang memenuhi akuarium. Silap-silap tak lama lagi kena tukar pulak akuarium sebab ikan tu membesar...

                                      
                                                    satu-satunya arowana yang ada.....

Lepas tu, masih terasa nak bela ikan lagi. Nak cuba pelbagai jenis ikan katanya. Maka bertambahlah ahli rumah kami. Kali ni akuarium kecil sedikit tetapi ikannya sangat menarik perhatian saya! Kalau tengokkan, macam kedai ikan pulak, sana sini ada akuarium. Nak buat macam mana, kalau hati dah suka.....Saya pun tak membantah sebab encik suami pandai nak adjust ruang tamu yang comel tu. Tetap rumah seperti asal, tak ada pun saya rasa rimas atau sesak. Lagilah akuarium tu ada aksesorinya. Lagilah nampak hidup. Encik suami kata, kalau hobi, memang selalu rasa tak puas. Betul ke? Ada aje yang nak ditambah, ditukar dan sebagainya. Nampaknya saya pun kena cari hobi jugak kalau macam ni...Nak kasi balance......

                                              
Sebelum ni pernah jugak bela kucing dan bela burung tapi tak bertahan lama. Agaknya cintanya lebih pada ikan. Jadi fokusnya pada ikan sajalah. Memang tabik pada cara encik suami menjaga ikannya. Sangat peka dan teliti (puji suami penting oooooo) hikhikhikhik.................

Ha, inilah dia ahli-ahli rumah kami selain kami anak beranak.................

selamat datang ahli baru....

ruang tamu syurga kami...

Stok gambar akuarium yang melekat di dinding tak adalah pulak dalam simpanan. Ha...yang itu sekadar hiasan semata, hanya ada beberapa ekor ikan kecil dana nak-anak udang.....Kalau malam tutup semua lampu, lampu di akuarium tu boleh jadi punca cahaya, cahaya sekunder....ahaks...tu lah dia, kalau dah suka........layankan aje lah....

No comments:

Post a Comment