Followers

Wednesday, January 26, 2011

Mencari kekuatan diri

Baru sebentar tadi membaca laman blog seorang teman yang dikenali sewaktu menghadiri Kursus Penulis Super anjuran PTS Publication pada tahun 2009. Bila diamati betul-betul, barulah aku perasan bahawa sebenarnya aku masih lagi mencari diri, mencari sebuah kekuatan yang masih lagi belum sebati dalam diri ini. Kadang-kadang merasakan yang diri ini telah cukup percaya pada diri sendiri tapi rupa-rupanya masih lagi takut dengan bayang-bayang sendiri. Masih lagi ragu dengan keupayaan diri, masih lagi tidak percaya dengan kebolehan yang ada. Sesungguhnya aku amat bersyukur di atas segala kurniaan Tuhan selama ini. Aku punya keluarga yang bahagia, suami yang sangat memahami, anak-anak yang menjadi buah hati dan pengarang jantung ini, cuma terkadang aku sering merasakan seolah-olah masih mencari. Mencari sesuatu yang aku sendiri tak pasti.Apa yang aku cari? Apa yang dapat memberikan kepuasan pada diri ini?? Adakah ini sebagai tanda aku tidak bersyukur?? Ya Allah, kau jauhkanlah aku dari sebarang rasa yang tidak diingini....

Aku ingin menjadikan tahun ini sebagai tahun transformasi. Tahun yang amat penting bagi membuktikan bahawa aku masih lagi penting bagi insan-insan di sekelilingku. Ada ketikanya hati aku merasakan bahawa mungkin aku sudah tidak penting lagi, dicari apa bila diperlukan, habis manis sepah dibuang. Begitu sekali perasaan jahat yang menguasai diri ini. Namun, setiap apa yang dilakukan adalah kerana aku memang suka melakukannya...i'm enjoying it!!! Tahun ini banyak perkara yang harus diselesaikan mengikut perancangan. Besar harapan agar segalanya berjalan dengan lancar. Semoga tahun ini menjadi tahun pemula bagi kejayaan akan datang...

Apa yang perlu dilakukan pada tahun ini:

1. Mengekalkan kecergasan
2. Menyambung pengajian
3. Menghasilkan manuskrip penulisan pertama.

Sedikit sahaja perancangan bagi tahun ini namun, ianya adalah matlamat yang besar dan menuntut pengorbanan yang bukan sedikit. Adakah aku mampu melakukan ketiga-tiganya? Iringi daku dengan doa...insyaAllah segala yang dihasratkan akan dapat dicapai........

No comments:

Post a Comment