Followers

Friday, July 8, 2011

Nostalgia aiskrim kacang...

Cuba angkat tangan, siapa yang suka makan aiskrim? Cuba ikut gaya Usop Wheelcha.... 'Saya'!!!!!!!!!!..Sudah pastinya kan. Alah..tak payahlah nak malu-malu, tak perlulah nak 'cover' konon tak suka makan aiskrim, boleh percaya ke??? Hehehe...Saya pasti mesti korang semua suka makan aiskrim tak kiralah aiskrim coklat ke, roti aiskrim ke, aiskrim potong ke, aiskrim mangkuk ke, aiskrim cawan ke.....mesti suka kan? kan?..aha....jangan tipu tau...tak baik, dosa.....masuk neraka, seksa....(ayat budak-budak....kikikikiki) Tulah, nak cerita pasal aiskrimlah ni...

Dua hari lepas saya makan aiskrim. (Hmmm...cerita macam tak pernah makan kan...)..sambung..sambung.....Lepas makan semangkuk mee udang, encik suami yang tiba-tiba terasa nak makan aiskrim potong sebab tengok ada seorang perempuan makan aiskrim tu dengan penuh nikmat. Saya pun joinlah dua kaki...kalau join sekaki saya jatuh, sebab tak balance......(silalah senyum). Saya ni punyalah kolot, tak tahu pun ada aiskrim yang dipanggil aiskrim potong. Teruk kan? Suami beli dua, satu untuknya dan satu lagi pasti untuk buah hati kesayangannya, sayalah tu.....Bila saya bukak je plastik aiskrim tu, terus saya tersenyum....La....aiskrim kacang rupanya! Aiskrim yang selalu kita makan masa budak-budak dulu....masa tu harganya baru 20 sen tapi sekarang harganya seringgit, tengok pada jenamalah pulak. Kalau Cremo, seringgit, kalau Nestle RM1.50...hahaha pecahlah rahsia saya makan dua jenis dalam satu hari.........

Ini yang pertama saya makan

Rasanya.....hmmmm sebiji macam rasa zaman kanak-kanak. tekstur aiskrimnya, warna dan rasanya tak berubah. Terasa seakan kanak-kanak yang dihadiahkan dengan aiskrim bila tengah penat-penat, tak terkata!!! Cukup penuh dengan kacang merah, tak terlampau manis. Rasa macam nak makan lagi tapi nak patah balik ke tempat tadi, tidaklah jawabnya.

tak teringin ke nak makan aiskrim ni????

Kebetulan suami nak singgah di Petronas isi gas kereta, saya pun apa lagi...chup.....lari mencari aiskrim potong lagi. Dapat!!!! Kali ni tak sama seperti tadi.

Ha...yang ini versi Nestle..

Bila aiskrim yang ini masuk ke tekak, suami geleng kepala. Tak sama...tak sama....rasa yang tadi lebih asli. Yang ini lebih mahal, lebih manis, kacang merahnya sedikit di bahagian atas sahaja. Dek kerana tak tahan kemanisannya, suami terpaksa membuangnya. Saya pula tetap menghabiskannya...hahaha..tak sayang badan betul, kata encik suami....Saya senyum jelah, dah memang macam kemaruk nak makan aiskrim ni kan, bedal aje lah.....lepas tu cari air suam bilas.......hehehehe....tak sesuai....

Apa-apa pun, aiskrim ni memang mengingatkan saya sewaktu zaman budak-budak dulu. Masa tu zaman yang penuh dengan keseronokan, yelah dah nama pun budak-budak.Nak main saja kerjanya....dapat pula aiskrim yang sedap...fuh......

oklah, ni nak pergi cari lagi aiskrim kacang tu..orang sebut aiskrim potong, saya tetap dengan aiskrim kacang..........

No comments:

Post a Comment