Followers

Sunday, October 25, 2009

KARNIVAL KECEMERLANGAN DAN FESTIVAL KESENIAN POLITEKNIK PERINGKAT ZON SELATAN


Karnival Kecemerlangan Politeknik 2009 diadakan pada 23-25 Oktober 2009 di Plaza Angsana Johor Bahru. Karnival sepanjang tiga hari ini mempersembahkan pelbagai hasil kecemerlangan pelajar politeknik dalam pelbagai bidang pengajian. Tugasku sepanjang karnival ini hanyalah sebagai penulis skrip teks ucapan Dato' KP Jabatan Pengajian Politeknik dan teks Dato' Menteri Pengajian Tinggi Malaysia, Dato' Seri Mohamed Khaled bin Nordin, so taklah sibuk mana pun.Namun aku ingin meluahkan sesuatu di dalam entri ini. Siapa yang terbaca, terasa hati, aku mohon kemaafan. Program ini sebenarnya adalah program jabatan Pengajian Politeknik dan PJB sebagai pelaksana. Namun, kelibat orang-jabatan hanyalah di saat-saat akhir pelaksanaan. Hanya beberapa 'ketul' sahaja yang aku perasan terlibat daripada peringkat awal, mungkin.....apa yang aku tahu hampir A-Z dilakukan oleh staf PJB. Syabas staf PJB!!! meskipun bekerja dalam tekanan, aku pasti semua itu bisa dilalui kerana lazim di PJB semuanya buat kerja di dalam tekanan. Hahahaha...harus diakui itu!!!!!!



Karnival ini turut menyaksikan majlis menandatangani memorandum persefahaman antara JPP dengan institusi-institusi MTUN iaitu Universiti Malaysia Perlis, Universiti Teknikal Melaka, Universiti Malaysia Pahang dan Universiti Tun Hussein Onn Malaysia.



Majlis Perasmian

Perasaan tidak puas hatiku kerana aku dan temanku telah standby sebagai MC. Namun, hamba Allah dari JPP ni datang dan kata nak buat sendiri. Hek eleh...teks dahlah kita buat, pastu partner dia x datang rehearsel..teman aku yg rehearsel...tup2 tiba di pagi kejadian, tempat tu dia nak take over sesuka hati ajerr. Apa barang macam tu....selalunya siapa MC, dialah buat teks sendiri. Ini....teks tu tak ubah apa pun, dia datang terus take over. Boleh gitu????? Aku ni taklah kisah sangat tapi kesian pada member yang dah rehearsel, tiba2 je orang lain take over. tak patut betul....Mentang2 menteri datang, dia nak overshadow pulak orang yang dah bersungguh2 training. Tak fairlah kan.....u ambil teks kita dan u buat...ini jadilah macam lembu punya susu, sapi besar yang dapat nama....hish3......

Di sini juga aku dapat lihat hasil kerja pelajar-pelajar pekakku dan dapat jumpa slash!!!! lama tak jumpa dia.....Dapatlah manja-manjakan tangan di booth Kolej Komuniti. Ini antara gambar-gambar yangs empat di download. Selebihnya ada di albumkan di facebookku.


          Pelajar Pekak Fesyen dan Mr Azlan Othman


                  Fatah, pelajar pekak Grafik



                                                                                         Barisan pelajar pekak Hotel Katering bersama  
                                                                                          pensyarah,  Pn Rut dan Pn Syuhairah


                                                                                                         Kawan lama....slash...


                    Bergaya di area sidang media...


                Tukang buat cenderahati Dato' KP



                  Memanjakan tangan....



        Wajah masa hadapan.huhuhuhu..

Tak apalah......yang penting perasmian dah selesai. Sekarang tumpuan ialah pada festival kesenian. Alhamdulillah semuanya berlangsung mengikut perancangan. Jalil Hamid memang professional. Aku pun tak risau. Dua jam tu dapat duduk di sebelah dia as assistant!!! Jangan cemburu ye...Orangnya very humble....dapatlah dia jumpa kawan-kawan lamanya..... Bila dah sibuk..dah tak sempat nak ambil gambar kumpulan/peserta yang bertanding. Hanya ini yang ada....apa pun..semuanya berjalan lancar!!!! alhamdulillah!!!








boleh sedondonlah pulak...jangan marah aaa......


Usai acara


Kerjasama, kesefahaman, keserasian serta  keikhlasan dalam bekerja menjadikan kita 'merasai' dan 'menjiwai' setiap apa yang kita kerjakan. Lakukan yang terbaik dan kepuasan itu akan mutlak memenuhi ruang jiwa dan diri kita.

No comments:

Post a Comment