Followers

Sunday, March 13, 2011

PUISI CINTA...

Cuba ingat semula lagu ini, mesti pernah dengar kan? Tutup mata dan cuba hayati....

Suaramu..gemersiknya bak buluh perindu
Cuba kau lagukan
Cuba kau dendangkan
Mengisi di ruang kamarku.....

c/o
Tiada terkata
Seindah bahasa
Nak ku ucapkan nak ku belaikan dirimu...
Akan kulukiskan namamu
Akanku ukirkan tawamu
Menjadi coretan gurindam
Puisi cinta

Akanku lukiskan senyummu
Akanku madahkan janjimu
Menjadikan susunan warna
Potret cinta.....

Masih ingat bait-bait lagu ini? Saya sendiri pun dah ingat-ingat lupa maklumlah lagu nyanyian Ayai dari Kumpulan Ilusi ini begitu fofular zaman saya masih di sekolah menengah, bayangkan..kira-kira 15 tahun yang lalu. Kenapa pula tiba-tiba baris-baris lagu ini yang menghiasi laman saya setelah hampir seminggu tidak dikemaskini? Saja....sebab minggu lepas saya bertemu AYAI!!!!!!!...macam tak percaya, masih tak percaya tetapi percaya akhirnya setelah dibuktikan dengan gambar beliau sewaktu masih muda. Muahaahaha....sungguh bertuah bertemu beliau. Yelah, masa muda-muda kan seronok dengar lagu-lagu syahdu, jiwang karat..bila lama tak dengar dan berpeluang imbas semula lagu-lagu lama, dah kiranya nostalgia lah kan....

seronok....sampai ke hari ini masih tersenyum mengingatkan momen itu. Buktinya,saya sempat mengambil gambar kenangan bersama beliau. Gambarnya.....senang-senang saya uploadkan ye.Buat masa ini biarlah jadi tatapan saya, suami dan sahabat-sahabat terdekat dahulu......

No comments:

Post a Comment