Followers

Monday, June 13, 2011

AJK 'buleh blako'....

12 hari di Melaka bukanlah tempoh yang maksima menjalankan tugas rasmi di luar. Sebelum ni, pernah sebulan meninggalkan suami dan anak-anak kerana berkursus sebulan di Kedah. Dalam SIPMA kali ini, diamanahkan sebagai sekretariat web, database yang fokus pada menghasilkan berita di laman web SIPMA : www.SIPMA2011.my. Setiap hari perlu ada berita yang di'update' sepanjang SIPMA berlangsung.

Hari-hari pertama sampai, kudrat diperlukan di bahagian 'gudang'. "Mengerjakan' entah berapa ribu  beg kertas bersama isinya untuk Majlis kick off, perasmian dan edaran untuk jabatan dan agensi, wartawan dan sebagainya. Masa tu hanya ada Wan Majda (PSA), Kak Maheran (PSA), saya dan Kak Suraya (PNM) serta Arni (poli Melaka) yang bertungkus lumus menjadi AJK gudang secara bidang terjun. Bekerjalah kami dengan memegang slogan 'saya yang menurut perintah'. Penat juga tetapi seronok sebab tak perlu nak sentiasa menghadap komputer, ada aktiviti lain yang boleh mengeluarkan peluh.

Terperasanlah jugak dalam satu white board dalam bilik sekretariat tu yang tulis "AJK boleh blako". Tergelak melihatnya. Ha..kamilah tu yang tergolong dalam pasukan buleh blako. Suruh buat itu, buat..suruh buat ini pun buat semata-mata untuk kelancaran kejohanan dan menolong kawan-kawan di gudang utama (Zam, poli Mukah, Tengku POLISAS, Nuar Merlimau, En Md Nor dan lain-lainnya). Yang penting semuanya berjalan lancar. Set piala pun buat, pergi jadi 'announcer' di venue-venue pun buat, nak buat berita lagi....memang terkejar-kejar tapi dek kerana buleh blako...gagahkan jugaklah....

Di 'gudang' t-shirt semasa pengagihan t-shirt kontinjen, sekretariat dan agensi

barang-barang yang dah siap di'pack' untuk diedarkan pada kontinjen 

di Stadium Hang Tuah Melaka
bersama-sama Arni (tudung merah) dan Kak Suraya dari Poli Nilai semasa bawak goodies bag untuk Kick- Off

hahahaha...siapakah di dalam kepala singa tu??????kikikikikikikiiki. Sorry Leo....

Kerja..kerja..kerja....sehingga 11hb malam waktu majlis penutupan. Balik agak lewat join bapak-bapak orang ni pergi supper..Perut memang dah lapar sangat sampai tak boleh nak masuk. Cemburu tengok Nuar (poli Merlimau) makan nasi putih, sayur brokoli dengan sup tulang, berselera sungguh!!! tak sempat nak ambil gambar dia makan dengan penuh bersemangat......balik bilik dah dekat pukul 2 pagi, mata dah terkebil-kebil...eh buleh blako...siap-siap terus mengemas, esok paginya senang terus angkat masuk kereta...balik!!!!!!!

No comments:

Post a Comment