Followers

Tuesday, January 31, 2012

Accident lagi...

Huhuhuhuhu..pagi ni sekali lagi saya nampak eksiden depan mata. Kali ni memang berlaku betul-betul depan mata, dan saya lambat sikit 2-3 saat. Kalau saya terlaju sikit,mungkin saya jadi mangsanya. Alhamdulillah Ya Allah, Kau selamatkan aku daripada kejadian yang aku takuti......

Saya nak keluar simpang di depan Kampung Kopok. Nak ke kanan, nak singgah di poli sekejap hantarkan kitab bahasa Arab untuk anak kawan-kawan yangminta tolong belikan. Tengok kiri kanan, banyak kenderaan. Tengok sekali lagi,nampak lori pisang turun bukit. Saya pun keluar simpang sebab kanan dah clear. Belah kiri pun ada dua lane, jadi saya tak risau sangat.Saya keluar, rupanya lori tu tekan minyak agaknya, dia ke tepi lagi, agaknya nak mengelakkan saya yang keluar sedangkan saya dah bajet memang tak ganggu laluan dia pun.

Dalam pada lori pisang tu ke tepi, ada sebiji lagi Grand Livina putih kalau tak silap keluar dari Simpang Kampung Kopok tu. Tak pastilah dia perasan ke tak lori pisang tu. Agaknya dia nak masuk ke kanan, lori pisang sampai dan sagat belah kanan kereta dia. Saya betul-betul belakang sikit aje. Anxiety attack saya dibuatnya pada detik dan ketika itu. Kereta tu terberhenti dan saya lihat dari cermin pemandunya keluar dan nampak seperti tak cedera.Yang cedera teruk keretalah. Lori tu pun buat pusingan u tak bertauliah, berpatah balik menuju ke kereta. Tak perasan pulak pemandu kereta tu ada berapa orang. Saya terus ke poli. Bila dalam keadaan tu, terkejt,memangtak fikir apa dah. Bawak kereta pun dah menonong aje. 

Bila saya keluar dari poli 40 minit kemudian, ada sebiji ambulan di situ. La..ada yang cedera ke? Tak nampak pulak ada pengusung dibawa keluar. Mungkin dipanggil untuk rawat terkejut agaknya. Mau tak terkejut? Kalau saya silap-silap dah bergelang air di kolam mata....aduhhhhhh.....berdebar-debar aje....


No comments:

Post a Comment