Followers

Monday, August 3, 2009

CATATAN 28 JULAI 2009

28 Julai 2009.

Masih berkurung di rumah kerana H1N1. Hendak keluar berjalan-jalan pun aku berfikir banyak kali. Hendak meletakkan anak-anak dalam risiko yang tidak terjangka? Pasti aku mengambil keputusan berkurung sahaja di rumah daripada membiarkan anak-anakku terdedah dengan virus yang boleh berada di mana-mana. Hari ini aku rasa seperti tidak sedap badan. Setelah menelan 2 biji panadol dan sebiji ubat selsema, barulah aku rasa sedikit lega. Suamiku mula risau kerana aku melibatkan diri dengan saringan H1N1 pada 27 Julai lalu.

Seperti biasa, bila duduk di rumah, ada sahaja kerja yang hendak dibuat. Sempat juga aku membaca beberapa halaman buku yang baru aku beli. Tip menjadi penulis bestseller. Apa yang menariknya, aku berjaya mendapatkan tandatangan penulisnya. Apa yang lebih menarik, kata-kata yang dituliskan oleh beliau. Bukan kata-kata semangat untuk menulis, tetapi kata-kata yang sepatutnya keluar apabila dah ‘confirm’ jadi penulis bestseller.

“Saya menjadi Penulis Bestseller”. Mula-mula aku tak perasan signifikan kata-kata itu. Tetapi bila aku ulang beberapa kali, baru aku tersedar. Ianya motivasi yang cukup besar untuk menjadikan seorang penulis itu adalah penulis yang berjaya. Kata-kata yang sering diulang-ulang akan menjadi doa sekiranya kita bertawakkal dan bersungguh-sungguh mendapatkannya. Di dalam mindaku mula berlegar-legar satu idea penulisan yang baru yang aku harap dapat direalisasikan. Buku yang aku rancang untuk tulis tu dah habis musimnya tapi boleh kot tangguh untuk musim seterusnya. Bolehlah aku focus untuk penulisan proposal yang lain as soon as possible. Cuma, ada satu lagi kekangan, sukarnya bila tak ada talian internet di rumah. So….what should I do???

No comments:

Post a Comment