Followers

Saturday, August 8, 2009

cintan pun sodap......

Hari ni aku plan nak balik kampung belah hubby kat Tangkak kononnya, nak pergi rumah member kat Melaka sekejap. Tup..tup dengarnya member tu warded pulak. Alahai kesiannya.....nak pergi ziarah pun takut jugak, yelah...musim2 H1N1 ni kan. Anak sulung aku pun dah pandai sebut dah...... Lagi kesian sebab suppose 13hb ni dia berangakt ke tanah suci menunaikan umrah. Aku cuma mampu mendoakan kesihatan dia pulih dan dapat mengunjungi Rumah Allah.
Pagi2 aku dah start masak bubur untuk Haziq. Ibu dia kata dia dah tak makan bubur blend, so aku kenalah beat ibu dia. Mama dia mesti lagi best......nasib baik pakai beras wangi, dalam 2 jam lebih dah lembut. Hari ni mood aku baik sebab alhamdulillah malam tadi Haziq ok, tak meragam. Kalau tak....muka aku cemberut aje.
Pagi ni aku gorengkan cempedak. Anak sulung aku suruh goreng. Yang hanginnya, dah goreng tapi tak makan pulak. Boleh gitu? Dahlah malam tadi suh aku gorengkan me hun tapi dia tak makan, abis sape nak makan? mama dia jugak....tu yang mama dia tak kurus2!!!! Hubby aku plak sakit tekak. Manjanya...mintak masakkan mi cintan...berkuah, tekak pun taklah sakit compared dengan makanan berminyak. Aku pun masaklah seperti yang diminta. Ish3....memang sedap...... . Selama ni biasanya kitorang beli maggi, 1st time beli cintan dah jatuh cinta. Bukan selalu makan benda cenggini, time nak rasa kelainan je kitorang melantak benda2 cenggini.
Aku masuk bilik sekejap, bukak blog dan edit apa yang patut, bila aku jengah kat luar, dah licin cintan tu!!!!! Nampak gayanya memang betul-betul sedap......

No comments:

Post a Comment