Followers

Friday, August 14, 2009

Seminar Pengurusan Stres





Sila perhatikan dan teliti, macam sama pulak backdrop ni dengan entri terdahulu kan....





Semalam penuh kenangan....

Kami masih lagi dalam kursus di Glory Beach Resort. Sungguh menarik apa yang kami pelajari hari ini. Bagaimana bekerja di bawah tekanan, bagaimana memaksa minda untuk ligat bekerja, pembentukan kerja berpasukan, teknik-teknik pemasaran dan sebagainya. Bagi individu yang pernah bekerja dengan pihak swasta aku rasa tak ad amasalah, tapi bagi yang memang duduknya di bawah lindungan kerajaan ni memang tergezutlah jugak. Macam aku.....Namun begitu, akhirnya kkepuasan juga yang dicapai.






Naneng dengan presentationnya...........




Bayangkan, pagi tu naneng buat presentation kul 10 pagi lebih kurang, then kami diberi masa lebih kurang 2 jam untuk discuss pemilihan tajuk seminar, buat flyers, all the legitations, bentuk kumpulan-kumpulan promosi dan perkara-perkara berkaitan. Kena pulak naneg ni rajin nak provok orang.....hangin2....Aku ni pulak tak boleh panik. Ntah apa-apa jadinya nanti. Tapi...sejak dah ada anak OKU ni, aku rasa tahap kesabaran aku dah naik sikit kot....takpe ko naneng.....ko provok2...you're fired!!!!!!!!


Aku masuk group event management. Tu yang payahnya bila ada geng2 sendiri kat kursus yang sama. Dia dah tau dah mana kelebihan kita. So...macam biasa, tukang tulis2, tukang jadik MC tu pi serah kat akulah. Lama tak tunjuk skill ni . Gabra beb......
Then, kumpulan promosi hanya ada 4 jam untuk promote agensi kerajaan, swasta dan orang awam untuk datang ke seminar ini. FREE.....bukan kena bayar pun, sejam pulak tu. Kalau taknak rugi. Sijil dapat, consultan kat luar ribu2...hish3......So far 18 agensi menyatakan minat untuk hadir. Aku rasa itu kejayaan bagi kumpulan itu. Tak sampai setengah hari merancang, hanya tunggu pelaksanaannya pada pagi Ini. Mudah-mudahan segala urusan dipermudahkan.
Macam tak percayalah...Ibarat kitorang ni buat kerja gila. Tapi...seperti review En Zul malam tadi (hanya insan2 terpilih..hehehehe), jangan kata TIDAK pada idea-idea gila. Akhirnya????......lu pikirlah sendiri....(kata Nabil).................

No comments:

Post a Comment