Followers

Wednesday, August 12, 2009

Suasana tepi pantai........

Petang ini aku belajar sesuatu. Bagaimana memulakan perkenalan. Aku dan Mid berjalan di tepi pantai. Saja, nak lihat keindahan pantai kononnya tetapi sayang....ada bibit kecewa dengan keadaan pantai yang kotor. Konon nak dapat pengalaman manis sebelum pulang tetapi.....tak apalah. Seronok melihat nelayan menebar jala di pesisiran pantai sementara menunggu air pasang. Seronok melihat chalet yang menghadap laut. Seronok melihat pengunjung bermain bola tampar di pasir pantai. Seronok melihat dua anak gadis duduk di atas tebing, leka berbual. Angin sepoi-sepoi bahasa. Mendamaikan.







Menjala mencari rezeki...........



Sebelum air pasang







Air dah mula pasang



Sedang berjalan, aku ditegur oleh seorang hamba Allah ni. Lupa pulak nak bertanyakan namanya. Yang aku tahu, rasanya dia pegawai tinggi juga, dari RISDA. Asal RISDA aje, sinonimlah dengan penoreh getah, kata dia.... Datang ke sini untuk mesyuarat perancangan program RMK10. Bila tau je kami ni tenaga pengajar, dapatlah soalan cepumas. Apa masalah pelajar-pelajar kita sekarang? Boleh kalian jawab? Aku jawab dengan selamba dan wujud perbincangan di situ. Aku tak kenal dia, dia pun tak kenal aku tapi kami boleh terus membincangkan topik yang ditimbulkan. Bagi aku, untuk membina jaringan, kita kena buang rasa malu tu jauh-jauh. Barulah kita rasa confident untuk berkomunikasi. Aku ni kadang-kadang penakut jugak. Tapi aku lihat hamba Allah ni selamba je. Mungkin juga sebab dia dah berusia. tapi tak kisahlah......






Mendengar soalan cepumas.....




Tiba-tiba lalulah 2 orang gadis tadi. Penat agaknya borak di tebing, nak balik agaknya. Elok je dia melalui tempat kami, hamba Allah ini terus menyapa. Oh...dari Kementerian Kesihatan rupanya. Ada kursus asas katanya. Dapat juga satu soalan cepumas. Kenapa UiTM cutikan semua pelajar akibat H1N1? Yang sorang tu menjawab confident je tapi aku tengok yang sorang lagi tu macam nak tak nak je. Senyum pun nak tak nak je kelihatannya. Akhirnya , borak-borak kejap, mereka beredar. Aku pun ambil peluang beredar tatkala hamba Allah ni terima panggilan telefon. Bukan malas nak layan, tapi tengok air dah mula pasang.






Budak-budak polis....



Melalui 1 group sedang bermain bola tampar. Aku pun ambillah gambar mereka sedang elok je duduk di sepanjang tebing. Oh, ini kumpulan PDRM pula. Kursus induksi. Aku buat muka cun je pergi tanya salah seorang anak dara di situ. Ada Aku kisah? Hampir 200 orang yang hadir bagi group PDRM. Muda-muda.....Betullah, bila kita rasa orang lain semua nampak muda...maksudnya kita dah masuk 1 tahap lain, tahap golongan tua agaknya.Tua ker.........hihihihihihi...






Bestnya diorang ni lepak....




Meriah sungguh. Hendak tunggu matahari terbenam lama sangat pula rasanya. Manjalara dah memanggil ni. Aku pun menyusun langkah balik ke bilik gara-gara nak menonton Manjalara. Tapi tak jugak, siapkan entri ini , barulah Manjalara menerima tatapan aku....

No comments:

Post a Comment