Followers

Saturday, August 15, 2009

Kejayaan bersama



Stres??? Tidak lagi..........................

Tamat berkursus, apa yang ada di kepala ialah nak sampai ke rumah secepat yang boleh. Kalau boleh, pejam mata, nak sampai terus. Hishhh...melampau kan..... Seronok bila berbual ngan naneng, ustaz dan Farah sepanjang perjalanan. Walaupun ada gak tidur-tidur, biasalah......

Apa yang paling aku puas ialah bila program seminar yang kami anjurkan berjaya. Aku anggap ianya berjaya kerana bukan mudah, preparation, gilerr...promosi, giler.....setengah hari punya kerja tapi outputnya....tak percaya ke???? Aku ni pun bukan pandai sangat handle majlis tak formal. Kalauformal senang, ikut jelah skrip yang ada. Bila majlis tak formal, masa tulah nak fikir, panik jugak mula2. Tapi nasib baik aku dah standy outline, selebihnya pandai2 sendirilah. Itupun latihan juga untuk public skipping...eh speaking......

Yang bestnya, trainer ingat group kitorang ni nampak slow je...Dia tak tau.....slow and steady sebenarnya!! Kali ni kena akui, don't judge the book by its cover. Kena tengok sampai ke kulit belakang buku. Mana taknya, group grafik dah ada, group handle management ada, promoter ada, complete tu.......Di samping dapat pengalaman, promote IMTEQ, KK Jempol pun untunglah. KPI untuk mereka. Free2 dah ada satu kursus. Kami pun tak kata peserta yang anjur, guna nama KK Jempol. Untung tu.....peserta 59/70 daripada sasaran. bolehlah beat team Putrajaya...........hihihihi. Siapa kata kami tak competence? Kata orang Melayu, See the leg lah beb.....

Aku anggap kehadiran peserta yang hampir mencapai sasaran adalah kejayaan bersama. Kerja di saat-saat akhir kadangkala membuatkan kita lebih cepat berfikir dan bertindak. Ada baik dan buruknya namun sekurang-kurangnya kita belajar mengawal tekanan yang datang. Aku harap trainer puas hati dengan prestasi kami. AKu tahu banyak lagi yang aku kena belajar. Aku nak belajar bercakap. Jadi trainer pulak. Jadi, kenalah ambil kursus train the trainer...pastu join IMTEQ buat freelance....HAHAHAHAHA............mat jenin betul!!!!!. Eh sape tau? Rezeki kita ni Allah yang atur kan... Selagi ada usaha dan kemahuan, apa pun boleh jadi. Buatlah apa yang kita nak buat selagi kita ada kemahuan dan kita boleh dapat kepuasan daripada apa yang kita lakukan. takkan kita nak statik je......Tepu beb.....

Hari ni kononnya nak balik Ledang sekejap. Tapi petang sedikitlah kot. Ada urusan keluarga. Nanti senang2 aku masukkan entri terbaru. Nak layan anak-anak sekejap...

No comments:

Post a Comment